Sri Chinmoy vytvořil vlastní originální umělecký styl, který nazval Jharna-Kala, což znamená „fontána umění“. Zdrojem tvůrčí inspirace těchto akrylových abstrakcí pro něj bylo hluboké ticho kontemplativního vědomí, z něhož vyvěraly vnitřní prožitky zrcadlící se v jeho rozsáhlé umělecké tvorbě. Tento spontánní výtvarný styl vyváženého souznění světla a barev zachycuje vnitřní vhled okamžiku, ze kterého promlouvá láska k lidstvu, prožitek harmonie života, smysl pro vnímání krásy a radost z umělecké tvorby. Sám autor popisuje svůj přístup ke tvorbě takto:

Zatímco maluji, nepoužívám mysl, protože proces myšlení nás spoutává. Nemám v mysli nic. Snažím se udržet mysl tak prázdnou, nečinnou a klidnou jak je to jen možné. Mysl je jako hladina moře. Na hladině je moře zaplněno vlnami a dmutím, je veškerým neklidem. Když se ale ponoříme hluboko, stejné moře je veškerým mírem, klidem a tichem, a tam nacházíme zdroj tvořivosti.“

Sri Chinmoy rozvinul svůj výjimečný umělecký styl díky své nezdolné kreativní energii velmi rychle. Během prvního roku (1975) namaloval více než 100 000 obrazů, včetně 16 031 maleb vytvořených během 24 – hodinového „maratonu“. Jeho umění charakterizuje jeho typická spontaneita a hravost. Přestože k malbě používal často klasické štětce, vyráběl si zároveň i vlastní pomůcky k nanášení barev z bavlny nebo nastříhaných houbiček.

V rozsáhlé sbírce uměleckých prací nalezneme také kolekci lyrických kreseb ptáčků s poetickým názvem Dream-Freedom Peace-Birds, které představují klíčový motiv jeho tvorby a vyjadřují symbolické znázornění duše – věčné podstaty lidského bytí. Mnoho z těchto drobných vyobrazení je zakomponováno do rozsáhlých a pestrobarevných mozaik, kde dosahují počtu až několika tisíc v jedné práci. Tyto zenově jednoduché, čisté a kaligrafické tahy, provedené nejrůznějšími technikami s použitím vodových barev, kvaše, pastelů a barevných tužek, v sobě skrývají povznášející dotek aspirujícího vědomí, ze kterého promlouvá vnitřní prožitek štěstí, míru a svobody. K této tvorbě se autor vyjádřil takto:

„Ptáčci mají velmi zvláštní význam, ztělesňují svobodu. Vidíme-li ptáka letícího po obloze, připomene nám to naší vlastní vnitřní svobodu. Uvnitř každého z nás je vnitřní skutečnost v podobě duše. Duše, stejně jako pták, létá po vnitřní obloze nekonečnosti.

Výběr známějších výstav umění Sri Chinmoye ve světě

  • 2017 United Nations, Palais des Nations / Geneva
  • 2008 European Parliament / Belgium
  • 2007 United Nations Secretariat Building / New York, USA
  • 2006 Kunstlerhaus Vienna / Austria
  • 2006 Miro Gallery / Prague, Czech Republic
  • 2006 Carrousel Du Louvre / Paris, France
  • 2006 UNESCO / Paris, France
  • 2005 Carrousel Du Louvre / Paris, France
  • 2005 Art Gallery / London, UK
  • 2004 Agung Rai Museum / Ubud, Bali
  • 2004 Diaghilev Art Center for the Museum of Modern Art at the Smolny Institute of Free Arts and Science / St. Petersburg, Russia
  • 2004 Jawaharlal Nehru Cultural Centre /Indian Embassy / Moscow, Russia
  • 2004 Museum of East And West / Odessa, Ukraine
  • 2004 Art Museum / Harkov, Ukraine
  • 2003 The Academy of Art and Science / Skopje, Macedonia
  • 2001 Town Hall / Reykjavik, Iceland
  • 2001 Oslo City Hall / Oslo, Norway
  • 2000 United Nations Secretariat Building / New York, USA
  • 1999 Empire State Building, Fifth Avenue Gallery / New York, USA
  • 1998 University of Washington / Seattle, USA
  • 1998 Il Saggiattore / Rome, Italy
  • 1997 Cambridge Central Library /UK
  • 1996 International Airport Ruzyně / Prague, Czech Republic
  • 1996 Val Arts Gallery / London, UK
  • 1995 Russell Rotunda / US Senate / Washington, DC
  • 1995 University of Adelaide /Australia
  • 1995 Senate Foyer, Parliament House / Canberra, Australia
  • 1995 Sydney Opera House / Sydney, Australia
  • 1994 The Mall Galleries /London, UK
  • 1993 John F. Kennedy International Airport / New York, USA
  • 1993 Museum of Modern Art / Manila, Filipines
  • 1993 Palais des Rols de Majorque / Perpignan, France
  • 1993 Shinjuku Kuritsu Kumin Citizen’s Gallery / Tokyo, Japan
  • 1993 Peace Osaka Hall / Osaka, Japan
  • 1992 The Espace Miro / UNESCO / Paris, France
  • 1991 Unison Gallery / New Paltz, USA
  • 1989 The State House / Boston, USA
  • 1989 Niska Gallery / Montreal, Canada
  • 1987 Oneness-World Gallery / Zurich, Switzerland
  • 1986 Gallerie in der Fasanen Strasse / Berlin, Germany
  • 1986 Horizon Gallery / London, UK
  • 1984 Centro de Bellas Artes / Maracaibo, Venezuela
  • 1983 Galery Scholossgasse / Zurich, Switzerland
  • 1980 Museum Alexander Koenig/ Bonn, Germany
  • 1980 National Arts Centre / Ottawa, Canada
  • 1979 National Visitors Center / Washington, USA
  • 1978 Commonwealth Institut / London, UK
  • 1978 Musee des Beaux-Arts / Montreal, Canada
  • 1978 Harvard University / Massachusetts, USA
  • 1977 Museum of Man / Ottawa, Canada
  • 1976 Carnegie Hall / New York, USA
  • 1975 OSN Secretary Building / New York, USA
  • 1975 Columbia University / New York, USA

„Dílo Sri Chinmoye je výmluvným potvrzením osvíceného názoru, že výtvarné umění může mocně ovlivnit náš vzájemný soulad a porozumění.“
– Ivan Gaskell, Harvard University Art Museums

„Sri Chinmoy proměňuje radost a svobodu, kterou zažívá ve stavu meditace na barvu a tvar.“
– Brian Gormley, School of Visual Arts, New York